
WARUNKI UCZESTNICTWA
I. Informacja ogólne
- Prawa i obowiązki Użytkownika Serwisu, który zawarł z SALWASPORT Piotr Salwa Umowę (zwanego dalej „Klientem”) określają niniejsze Ogólne warunku uczestnictwa wydane na podstawie art. 384 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 380) oraz ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (tekst jednolity: Dz.U. z 2016 r., poz. 187; zwanej dalej „Ustawą”).
- Organizatorem Wypoczynków proponowanych w ramach Serwisu, (tj. organizatorem turystyki w rozumieniu art. 3 pkt 5) Ustawy jest Piotr Salwa, prowadzący działalność gospodarczą SALWASPORT Piotr Salwa (zwany dalej „SALWASPORT”).
- Dane organizatora turystyki: SALWASPORT Piotr Salwa, ul. Leśna 31 33-170 Tuchów, NIP: 9930680614 REGON 388070669; e-mail: biuro@salwasport.pl, tel.: +48 731 593 328.
- Piotr Salwa jako organizator turystyki:
- wpisany jest do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych z numerem() ;
- figuruje w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych prowadzonej przez Ministra Sportu i Turystyki z numerem ewidencyjnym ().
- Na podstawie umowy zawartej pomiędzy SALWASPORT a Klientem usługi turystyczne świadczone są na rzecz Uczestnika Wypoczynku, tj. niepełnoletniej osoby fizycznej w wieku powyżej lat 7. Klientem może być wyłącznie rodzic lub opiekun prawny Uczestnika Wypoczynku.
- SALWASPORT zgłasza każdorazowo zamiar zorganizowania Wypoczynku właściwemu kuratorowi oświaty stosownie do przepisów ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.
II. Zawarcie umowy
- Oferta wypoczynków i inne informacje podane w Serwisie SALWASPORT dostępnym pod adresem www.salwasport.pl stanowią wyłącznie zaproszenie do złożenia przez Klienta propozycji zawarcia umowy o świadczenie usług turystycznych przez SALWASPORT i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
- Zawarcie Umowy następuje każdorazowo po dokonaniu rezerwacji przez Klienta w ramach funkcjonalności Konta Klienta w Serwisie i wpłaceniu przez Klienta zaliczki w wysokości 500 zł (plus ewentualne koszty transportu).
- Zaliczka powinna być wpłacona w terminie 3 dni od chwili dokonania rezerwacji Wypoczynku na rachunek bankowy SALWASPORT prowadzony przez ING Bank Śląski PL 50 1050 1025 1000 0097 3732 3528
- Brak wpłaty zaliczki w terminie określonym w ust. 3 powyżej uprawnia SALWASPORT do anulowania rezerwacji dokonanej przez Klienta.
- W momencie dokonania zakupu w Serwisie, klient otrzymuje na adres e-mail podany podczas rejestracji Umowę, którą zobowiązany jest uzupełnić, podpisać oraz odesłać jej skan w przeciągu 7 dni od zakupu.
III. Cena i warunki jej płatności
- Cena Wypoczynku podana jest w PLN (polski złoty).
- Pozostała do zapłaty część ceny Wypoczynku powinna być wpłacona jednorazowo lub w ustalonych przez Klienta ratach nie później niż na 21 dni przed dniem rozpoczęcia Wypoczynku na rachunek bankowy SALWASPORT określony w pkt II ust. 3 Ogólnych warunków uczestnictwa.
- Brak wpłat na poczet pozostałej do zapłaty części ceny w określonym terminie równoznaczny jest z rezygnacją z Wypoczynku z winy Klienta – pkt. VIII ust. 3- 5 Ogólnych warunków uczestnictwa stosuje się.
IV. Świadczenia i ich zmiana
- Program Wypoczynku i inne usługi wliczone w cenę Wypoczynku wskazane są w ramach propozycji Wypoczynków prezentowanych w ramach Serwisu.
- Przed zawarciem Umowy SALWASPORT zastrzega sobie prawo do zmiany w każdym czasie informacji zamieszczonych w Serwisie.
- Klient może zgłaszać wymagania specjalne, które po wyrażeniu zgody przez SALWASPORT staną się częścią Umowy. W zależności od charakteru, zgłaszane wymagania specjalne mogą być odpłatne lub nieodpłatne, o czym Klient zostanie poinformowany po zgłoszeniu wymagań specjalnych.
- Gdyby po zawarciu Umowy nastąpiły nieprzewidziane przez SALWASPORT odstępstwa lub zmiany programu Imprezy turystycznej w stosunku do informacji zawartych w Umowie, Klient zostanie powiadomiony o tym przed rozpoczęciem Wypoczynku. W sytuacji, gdy zmianie podlegają istotne warunki Klient powinien niezwłocznie po otrzymaniu od SALWASPORT informacji w tym zakresie poinformować SALWASPORT, czy przyjmuje proponowaną zmianę, czy odstępuje od Umowy. W przypadku odstąpienia od Umowy Klientowi przysługuje zwrot wszystkich wniesionych świadczeń i bez obowiązku zapłaty kary umownej.
- Zmiany kadry Wypoczynku dokonana z przyczyn niezależnych od kierownika Wypoczynku lub wychowawców nie stanowi zmiany istotnych warunków.
- Jeżeli z przyczyn niezależnych od Klienta lub Uczestnika Wypoczynku w trakcie trwania danego Wypoczynku SALWASPORT nie wykonuje przewidzianych w Umowie usług, wówczas SALWASPORT wykona w ramach tego Wypoczynku, bez obciążenia Klienta dodatkowymi kosztami, odpowiednie świadczenie zastępcze.
- Jeżeli jakość świadczenia zastępczego, o którym ust. 6 powyżej, jest niższa od jakości usługi określonej w programie Imprezy turystycznej, Klient może żądać obniżenia ustalonej ceny.
V. Uczestnik Wypoczynku
- Program Wypoczynku realizowany jest zgodnie z preferencjami i umiejętnościami Uczestników , w tym w szczególności z uwzględnieniem ich możliwości psychofizycznych.
- Uczestnik Wypoczynku zobowiązany jest do:
a) posiadania dokument tożsamości (dowodu osobistego, paszportu lub legitymacji szkolnej);
b) przestrzegania w trakcie trwania Wypoczynku przepisów prawa, dobrych obyczajów i zasad współżycia społecznego;
c) przestrzegania regulaminu Wypoczynku oraz stosowania się do zaleceń, instrukcji i wskazówek kierownika Wypoczynku, wychowawców lub osób realizujących usługi objęte pro-gramem Wypoczynku;
d) przestrzegania przepisów i regulaminów obowiązujących w obiekcie zakwaterowania oraz miejscach realizacji programu (m.in. przepisy p. poż., BHP, ciszy nocnej lub korzy-stania z kąpieliska),
e) dbania o czystość w zajmowanym pokoju; - Uczestnik Wypoczynku nie może w szczególności:
a) posiadać lub spożywać tytoniu lub wyrobów tytoniowych, w tym papierosów;
b) posiadać lub używać środków odurzających, substancji psychotropowych, środków zastępczych lub nowych substancji psychoaktywnych (np. dopalacze lub narkotyki);
c) posiadać lub spożywać napojów alkoholowych;
d) samowolnie oddalać się od grupy innych Uczestników Wypoczynku i wychowawców. - W przypadku rażącego lub uporczywego naruszania przez Uczestnika Wypoczynku obowiązków lub zakazów określonych w ust. 1 i 2 powyżej, SALWASPORT ma prawo do natychmiastowego wydalenia Uczestnika Wypoczynku z Wypoczynku. W takim przypadku Klient (rodzic lub opiekun prawny) zobowiązany jest do odebrania na swój koszt Uczestnika Wypoczynku w ciągu 48 godzin od chwili poinformowania go o tym. W przypadku nieodebrania Uczestnika Wypoczynku w tym terminie, koszty transportu i opieki w trakcie transportu do miejsca jego zamieszkania ponoszą solidarnie rodzice lub opiekunowie prawni.
- Rodzice lub opiekunowie prawni Uczestnika Wypoczynku ponoszą solidarną odpowiedzialność za szkody wyrządzone z jego winy podczas trwania Wypoczynku.
- W ramach Umowy, SALWASPORT sporządza fotorelacje lub wideorelacje z przebiegu Wypoczynku, która jest następnie udostępniana rodzicom lub opiekunom prawnym Uczestników Wypoczynku, w szczególności poprzez rozpowszechnianie na podstronach Serwisu oraz w mediach społecznościowych, w tym na portalach Facebook i YouTube.
VI. Transport
- Jeżeli klient wykupi transport, SALWASPORT zapewnia Uczestnikom Wypoczynku transport busem, autokarem lub pociągiem w obie strony, na trasie i punktach zbiórek wskazanych przy zakupie każdego Wypoczynku.
- Klient dokonuje wyboru miejsca zbiórki w momencie dokonywania rezerwacji Wypoczynku i może dokonać zmiany najpóźniej na 14 dni przed rozpoczęciem Wypoczynku. Informacja o tym musi być przekazana na adres biuro@salwasport.pl. O tym, czy zmiana Klienta zostanie zatwierdzona, Klient zostanie poinformowany przez SALWASPORT.
- W przypadku spóźnienia na zbiórkę (dot. również odbioru na trasie) dłuższego niż 30 minut SALWASPORT nie odpowiada za dostarczenie Uczestnika Wypoczynku na miejsce docelowe, zaś spóźnienie jest równoznaczne z rezygnacją Wypoczynku bez prawa zwrotu wpłaconych świadczeń, chyba że co innego wynika z uzgodnień pomiędzy Klientem a SALWASPORT.
VII. Odwołanie Wypoczynku
- SALWASPORT zastrzega sobie prawo odwołania Wypoczynku najpóźniej w 10-tym dniu przed rozpoczęciem Wypoczynku z powodu niewystarczającej liczby zgłoszeń Uczestników Wypoczynku wymaganej do jej zorganizowania, wynoszącej 80% miejsc planowanych na dany Wypoczynek.
- SALWASPORT ma prawo odwołania Wypoczynku w każdym czasie w przypadku wystąpienia zdarzenia noszącego cechy siły wyższej.
- W przypadku odwołania Wypoczynku z przyczyny określonych w ust. 1 i 2 powyżej, SALWASPORT zwróci Klientowi wszystkie wniesione świadczenia.
VIII. Rezygnacja z Wypoczynku
- Klient może zrezygnować z Wypoczynku przed jego rozpoczęciem.
- Rezygnacja z Wypoczynku przez Klienta wymaga pisemnego oświadczenia pod rygorem nieważności. Oświadczenie należy złożyć pocztą listem poleconym na adres SALWASPORT.
- W każdym wypadku Klientowi przysługuje zwrot wpłaconej na rzecz SALWASPORT kwoty po potrąceniu zaliczki oraz rzeczywiście poniesionych przez SALWASPORT kosztów.
- W przypadku, gdy wpłacona przez Klienta kwota nie pokrywa rzeczywiście poniesionych przez SALWASPORT kosztów, SALWASPORT uprawniony jest do dochodzenia różnicy od Klienta.
- SALWASPORT informuje, że Klient może opcjonalnie zawrzeć odpłatną umowę ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z Wypoczynku – dodatkowe informacje dostępne telefonicznie: 731 593 328 lub mailowo biuro@salwasport.pl
IX. Odpowiedzialności SALWASPORT
- SALWASPORT zobowiązuje się zrealizować Umowę z zachowaniem należytej staranności, przy jednoczesnym uwzględnieniu zawodowego i profesjonalnego charakteru prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej.
- SALWASPORT nie ponosi odpowiedzialności w stosunku do Klientów lub Uczestników Wypoczynku rezygnujących z Wypoczynku w czasie jej trwania, chyba że rezygnacja nastąpiła w przypadkach określonych w art. 16a Ustawy.
- SALWASPORT nie ponosi odpowiedzialnością za zmianę programu Wypoczynku lub niezrealizowanie programu Wypoczynku lub jego części z przyczyn związanych z właściwościami i możliwościami psychofizycznymi Uczestnika Wypoczynku (np. wiek, wzrost, masa ciała).
- SALWASPORT nie ponosi odpowiedzialności za ruchomości Uczestników Wypoczynku, w tym pieniądze lub sprzęt elektroniczny, chyba że zostały oddane na przechowanie kierownikowi Wypoczynku lub wychowawcy.
- SALWASPORT odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest spowodowane wyłącznie działaniem lub zaniechaniem Klienta, działaniem lub zaniechaniem osób trzecich, nieuczestniczących w wykonaniu usług przewidzianych w Umowie, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć, ani uniknąć, albo były spowodowane siłą wyższą.
- SALWASPORT ogranicza swoją odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy do dwukrotności ceny Wypoczynku względem każdego Klienta lub Uczestnika Wypoczynku zgodnie z art. 11b Ustawy. Ograniczenie to nie dotyczy szkód na osobie.
X. Reklamacje
- W przypadku wystąpienia uchybień w trakcie realizacji Wypoczynku, Klient lub Uczestnik Wypoczynku ma prawo i obowiązek poinformowania wychowawcę, kierownika Wypoczynku lub innego przedstawiciela SALWASPORT o spostrzeżonych uchybieniach oraz prawa zażądania podjęcia środków zaradczych.
- Niezależnie od zawiadomienia o uchybieniach Klient może złożyć reklamację w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia zakończenia Wypoczynku. Reklamacja powinna być sporządzona w formie pisemnej i doręczona listem poleconym na adres SALWASPORT.
3. Wszystkie reklamacje rozpoznawane będą w terminie 30 dni od złożenia, a w razie złożenia reklamacji na ręce wychowawcy lub kierownika Wypoczynku w trakcie Wypoczynku w terminie 30 dni od zakończenia Wypoczynku.
XI. Ustawowa gwarancja ubezpieczeniowa SALWASPORT
- SALWASPORT zgodnie z wymogami Ustawy posiada gwarancję ubezpieczeniową organizatora turystyki w związku z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą udzieloną przez T.U. EUROPA S.A.
- Certyfikat potwierdzający udzielenie gwarancji ubezpieczeniowej dostępny jest na stronie Serwisu.
XII. Ubezpieczenie NNW
- Zgodnie z obowiązkiem wynikającym z Ustawy, każdy Uczestnik Wypoczynku na terenie RP objęty jest ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków.
XIII. Przeniesienie uprawnień i obowiązków z tytułu Umowy
- Klient może bez zgody SALWASPORT przenieść na osobę będącą rodzicem lub opiekunem prawnym niepełnoletniej osoby fizycznej spełniającej warunki udziału w danym Wypoczynku wszystkie przysługujące mu z tytułu Umowy uprawnienia, jeżeli jednocześnie osoba ta przejmuje wszystkie wynikające z tej umowy obowiązki.
- Przeniesienie będzie skuteczne wobec SALWASPORT, jeżeli Klient zawiadomi o tym SALWASPORT na piśmie pod rygorem nieważności najpóźniej w terminie 21 dni przed rozpoczęciem Wypoczynku.
XIV. Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych Klientów oraz Uczestników Wypoczynku jest SALWASPORT.
- Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych Klientów i Uczestników Wypoczynku (w tym dotyczące celu, zakresu i podstawy przetwarzania oraz praw osób, których dane dotyczą) wskazane są w Regulaminie Serwisu.
XV. Postanowienia końcowe
- Ogólne warunki uczestnictwa stanowią integralną część Umowy zawartej pomiędzy Klientem a SALWASPORT.
- We wszelkich sprawach nieuregulowanych Ogólnymi warunkami uczestnictwa zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny oraz Ustawy.
- Ogólne warunki uczestnictwa obowiązują od dnia 1 stycznia 2018 r.